PODZIEL SIĘ

Akumulatory trakcyjne, powszechnie wykorzystywane między innymi w wózkach widłowych, podnośnikach platformowych czy wózkach bagażowych, należą do urządzeń eksploatowanych w zmiennych i trudnych warunkach. Wielogodzinna praca, przerywana ładowaniem akumulatora, oraz często niefachowa obsługa to najczęstsze przyczyny spadku wydajności. Na szczęście, kiedy bateria trakcyjna odmówi posłuszeństwa, nie trzeba kupować nowej. Jest inne rozwiązanie, czyli regeneracja akumulatora.

Co wpływa na żywotność

Nawet najlepszy akumulator z czasem traci swe właściwości. Regeneracja baterii pozwala przywrócić nawet do 90 procent pierwotnej pojemności przy znacznie niższych kosztach w porównaniu z ceną zamiennika. Do czynników mających największy wpływ na przedwczesne zużycie, należą;

– za niski poziom elektrolitu (każdy akumulator trakcyjny wymaga okresowej kontroli i obsługi, w tym uzupełniania poziomu elektrolitu),
– niewłaściwy sposób ładowania (powszechnym błędem jest odłączanie baterii od ładowarki, zanim ta osiągnie sto procent naładowania, taka eksploatacja oznacza zbytnie zasiarczenie),
– modyfikacje dokonywane przez nieuprawnionych użytkowników.

Co można osiągnąć dzięki regeneracji akumulatora?

Regeneracja baterii trakcyjnej przede wszystkim przywraca pojemność. W zależności od stopnia zużycia (zniszczenia), fachowo przeprowadzona regeneracja akumulatora może przywrócić od 60 do ponad 90 procent pierwotnej pojemności. Górna granica to często więcej niż oferują mniej znane zamienniki. Poza zwiększoną pojemnością akumulator po regeneracji szybciej się ładuje.

Etapy regeneracji

Regeneracja baterii w profesjonalnym serwisie, takim jak Bater, dzieli się na kilka etapów. Pierwszym jest ogólna kontrola (i wymiana lub naprawa) widocznych gołym okiem elementów (przewodów, sworzni). Drugi krok to odsiarczanie. Trzeci to przeprowadzenie testu ładowania, połączone z kontrolnym rozładowaniem. Etap czwarty polega na sprawdzaniu gęstości w każdym ogniwie. Piąta czynność to czyszczenie i malowanie baterii poprzedzone usunięciem elektrolitu ze skrzyni. Ostatni krok to wymiana niewidocznych gołym okiem uszkodzonych części, Oczywiście po zakończeniu prac każdy akumulator jest dokładnie sprawdzany i dopiero po pozytywnym wyniku zostaje oddany do klienta.

Regeneracja akumulatora trakcyjnego to ogromne korzyści dla portfela zleceniodawcy oraz dla środowiska. Przeprowadzona zgodnie ze sztuką to warta uwagi alternatywa w każdym wózku, w którym spotyka się baterię trakcyjną. Oferta Bater skierowana jest do użytkowników pojazdów japońskich, chińskich, koreańskich czy europejskich producentów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here